INCREASING VOCABULARIES BY USING ISLAMIC RIDDLE POEM FOR STUDENTS OF SMP ISLAM AL AZHAAR TULUNGAGUNG

AHMAD KHOTIB NUR AL WAHID, 1723143007 (2018) INCREASING VOCABULARIES BY USING ISLAMIC RIDDLE POEM FOR STUDENTS OF SMP ISLAM AL AZHAAR TULUNGAGUNG. [ Skripsi ]

[img] Text
COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text
ABSTRACT.pdf

Download (72kB)
[img] Text
TABLE OF CONTENT.pdf

Download (91kB)
[img] Text
CHAPTER I.pdf

Download (119kB)
[img] Text
CHAPTER II.pdf

Download (114kB)
[img] Text
CHAPTER III.pdf

Download (110kB)
[img] Text
CHAPTER IV.pdf

Download (125kB)
[img] Text
CHAPTER V.pdf

Download (109kB)
[img] Text
CHAPTER VI.pdf

Download (82kB)
[img] Text
BIBLIOGRAPHY.pdf

Download (86kB)

Abstract

ABSTRACT Wahid, Ahmad K.. Student Registered Number. 1723143007. 2018. Increasing Vocabularies By Using Islamic Riddle Poem For Students SMP Islam Al Azhaar Tulungagung. Sarjana Thesis. English Education Department. Faculty of Tarbiyah and Teacher Training. State Islamic Institute (IAIN) of Tulungagung. Advisor: Dr. Erna Iftanti, M.Pd. Keywords: Strategy, The Islamic Riddle Poem, vocabularies, Islamic Riddle Poem is a learning strategy that seeks to provide understanding to students and teachers to teach about the objects around through word guess. Structured word sequences inspire students to describe an object. Islamic Riddle Poem give islamic naunce as solution and motivation. The formulation of the research problem in to” How can IRP be used to improve vocabulary mastery of the students at SMP Islam Al Azhaar Tulungagung?”.The purpose of this research in to “describe the using of the IRP to improve vocabulary mastery of students in eight grade SMP Islam Al Azhaar Tulungagung”. The rearch method : 1) the research design used in this study is CAR (classsroom Action Research) approach. 2) The population of this research was the eight grade students of SMP Islam Al Azhaar Tulungagung. 3) The subject of the research was VIII-E class which consisted of 21 students. The research was conducted in two cycles and each cycle consisted of three meetings. The result showed that the improvement of the students’ scores from the first test in orientation test to the third test in cycle-II test. In the first test in orientation test, the mean was 48.48, in the second test in cycle-I test, the mean was 63.68, and the third test in cycle-II test, it was improved to be 79.04. As the conclusion of the study, the students’ vocabulary mastery could be improved using Islamic Riddle Poem. The improvement was caused by the students’ interest in the use of Islamic Riddle Poem. Students’ felt more relaxed during English class and they also have good motivation in learning process. . ABSTRAK Wahid, Ahmad K.. Student Registered Number. 1723143007. 2018. Meningkatkan Kosakata dengan Menggunakan Puisi Riddle Islam untuk Siswa SMP Islam Al Azhaar Tulungagung. Sarjana Thesis. Tadris Bahasa Inggris. FakultasTarbiyah dan Ilmu Keguruan. Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Tulungagung. Pembimbing: Dr. Erna Iftanti, M.Pd. Kata Kunci: Strategy, The Islamic Riddle Poem, Kosakata Puisi Riddle Islam adalah strategy pembelajaran yang berusaha memberikan pemahaman kepada siswa dan guru mengajarkan tentang benda sekitar melalui tebakan kata. Rangkaian kata yang tersusun memberikan inspirasi siswa dalam menggambarkan suatu benda. Puisi Riddle Islam memberikan nuansa islami sebagai solusi dan motivasi. Rumusan masalah dari penelitian ini adalah: bagaimana puisi riddle islam dapat digunakan untuk meningkatkan menghafal kosakata siswa di SMP Islam Al Azhaar Tulungagung?. Tujuan penelitian ini untuk mendeskripsikan penggunaan Puisi riddle Islam untuk meningkatkan menghafal kosakata siswa di SMP Islam Al Azhaar Tulungagung. Metode Penelitian : 1) desain penelitian dalam pembelajaran ini adalah penelitian tindakan kelas (PTK). 2) Populasi penelitian merupakan siswa kelas delapan SMP Islam Al Azhaar Tulungagung. 3) Subyek dari penelitian adalah kelas 8E yang terdiri dari 21 siswa.. Penelitian dikondisikan dalam 2 siklus dan tiap siklus 3 pertemuan. Hasil menunjukkan bahwa peningkatan dari nilai murid tes pertama dalam lingkup, tes ketiga pada tes siklus kedua. Pada tes pertama dalam lingkup tes, rata-rata adalah 48.48, dalam tes kedua pada siklus pertama, rata-rata adalah 63.68, dan tes ketiga dalam siklus kedua, ini meningkat menjadi 79.04. Pada akhirnya, dalam penggunaan Islamic Riddle Poem, penelitian menyarankan pada guru bahasa inggris untuk memastikan murid betul-betul memahami materi sebelum pembelajaran

Item Type: Skripsi
Subjects: Bahasa Dan Sastra > Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Tarbiyah Dan Ilmu Keguruan > Tadris Bahasa Inggris
Depositing User: khotib 1723143007 ahmad khotib nur al wahid
Date Deposited: 11 Oct 2018 08:25
Last Modified: 11 Oct 2018 08:25
URI: http://repo.iain-tulungagung.ac.id/id/eprint/9643

Actions (login required)

View Item View Item