THE EFFECTIVENESS OF SMALL GROUP INTERACTION TO IMPROVE STUDENTS' SPEAKING SKILL AT SMK NEGERI 1 BOYOLANGU TULUNGAGUNG

DELLA AYU FEBRINA, 17203153114 (2019) THE EFFECTIVENESS OF SMALL GROUP INTERACTION TO IMPROVE STUDENTS' SPEAKING SKILL AT SMK NEGERI 1 BOYOLANGU TULUNGAGUNG. [ Skripsi ]

[img]
Preview
Text
COVER.pdf

Download (862kB) | Preview
[img]
Preview
Text
ABSTRACT.pdf

Download (377kB) | Preview
[img]
Preview
Text
TABLE OF CONTENTS.pdf

Download (131kB) | Preview
[img] Text
CHAPTER I.pdf

Download (385kB)
[img] Text
CHAPTER II.pdf

Download (356kB)
[img] Text
CHAPTER III.pdf

Download (477kB)
[img] Text
CHAPTER IV.pdf

Download (552kB)
[img] Text
CHAPTER V.pdf

Download (291kB)
[img]
Preview
Text
REFERENCES.pdf

Download (401kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT Febrina, Della Ayu. NIM.17203153114. 2019. The Effectiveness of Small Group Interaction to Improve Students’ Speaking Skill at SMK Negeri 1 Boyolangu Tulungagung. Sarjana Thesis. English Education Departement. Faculty of Tabiyah and Teacher Training. State Islamic Institute (IAIN) Of Tulungagung. Advisor: Faizatul Istiqomah, M. Ed. Keyword: Speaking skill, small group interaction. This thesis is written based on the research done by the writer at SMK Negeri 1 Boyolangu Tulungagung. The objective of this research is to find the empirical evidence of the differences between students’ achievement in learning speaking by using Small Group Interaction. The formulation of this research question was: Is there any significant difference on speaking score between the students’ with and without being taught by using Small Group Interaction? The objective of this research was: To know any significant difference on speaking score between the students’ with and without being taught by Using Small Group Interaction. Research method: 1) the research design of this study was Quasiexperimental with quantitative approach, 2) the population of this study was tenth grade students of SMK Negeri 1 Boyolangu, 3) the samples were X Bisnis dan Pemasaran 2 class consisted of 33 students and X Akuntansi dan Keuangan 3 class consisted of 36 students, 4) the research instrument was test, 5) the data analysis was using T-test. The finding showed that Small Group Interaction was effective used in teaching speaking at tenth grade of SMK Negeri 1 Boyolangu. The effectiveness Small Group Interaction can be shown in the following points: 1) the mean score of students on pre-test taught by using Small Group Interaction was 8.91, and the mean score of post-test was 12.91. The gain of the mean score was 4.00. 2) the mean score of students on pre-test taught without Small Group Interaction was 8.52, and the mean score of post-test was 9.11. The gain of the mean score was 0.59. 3) The result of t-test at significance level of 0.05 showed that the significant values (sig-2 tailed) was 0.00 smaller than 0.05 (0.00 < 0.05). Based on the result there is significant different in speaking score of the students taught by using Small Group Interaction and those taught without using Small Group Interaction. It means that Small Group Interaction gives significance effect to students in learning speaking. ABSTRAK Febrina, Della Ayu. NIM.17203153114. 2019. The Effectiveness of Small Group Interaction to Improve Students’ Speaking Skill at SMK Negeri 1 Boyolangu Tulungagung. Sarjana Skripsi. Tadris Bahasa Inggris. Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan. Institute Agama Islam Negeri (IAIN) Tulungagung. Dosen Pembimbing: Faizatul Istiqomah, M. Ed. Keyword: Speaking skill, small group interaction. Skripsi ini ditulis berdasarkan penelitian yang telah dilaksanakan oleh penulis di SMK Negeri 1 Boyolangu Tulungagung. Tujuan penelitian ini adalah untuk menemukan bukti empiris perbedaan antara pencapaian siswa dalam belajar berbicara dalam Bahasa Inggris dengan interaksi kelompok kecil. Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah; Apakah ada perbedaan nilai siswa secara signifikan antara siswa yang mempelajari speaking menggunakan interaksi kelompok kecil? Tujuan dalam penelitian ini adalah: Untuk mengetahui perbedaan nilai siswa secara signifikan antara siswa yang mempelajari speaking menggunakan interaksi kelompok kecil. Metode penelitian: 1) model penelitian dari penelitian ini adalah Quasiexperimental dengan pendekatan kuantitatif, 2) populasi pada penelitian ini adalah siswa kelas X SMK Negeri 1 Boyolangu, 3) sampel pada penelitian ini adalah kelas X Bisnis dan Pemasaran 2 yang berjumlah 33 siswa dan kelas X Akuntansi dan Keungan 3 yang berjumlah 36 siswa 4) instrumen yang digunakan adalah tes, 5) analisis data yang digunakan adalah Independent Sample T-test. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa interaksi kelompok kecil efektif dalam pembelajaran speaking pada siswa kelas 10 SMK Negeri 1 Boyolangu. Keefektifan dari interksi dalam kelompok kecil tersebut dapat ditunjukkan sebagai berikut: 1) nilai rata-rata pre-test siswa yang diajar menggunakan inteaksi kelompok kecil adalah 8.91 dan nilai post-test adalah 12.91. Total nilai rata-rata yang diperoleh adalah 4.00. 2) nilai rata-rata pre-test siswa yang diajar tanpa menggunakan interaksi kelompok kecil adalah 8.52, dan nilai post-test adalah 9.11. Total nilai rata-rata yang diperoleh adalah 0.59. 3) hasil dari t-test pada taraf signifikansi 0.05 menunjukkan bahwa nilai signifikan (sig-2 tailed) adalah 0.00 lebih rendah dari 0.05 (0.00 < 0.05). Dari hasil tersebut dapat diketahui bahwa terdapat perbedaan skor yang signifikan pada speaking siswa yang diajar menggunakan interaksi kelompok kecil dan siswa yang tidak diajar dengan interaksi kelompok kecil. Itu berarti bahwa interaksi kelompok kecil memberikan efek secara signifikan kepada siswa yang belajar speaking.

Item Type: Skripsi
Subjects: Bahasa Dan Sastra > Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Tarbiyah Dan Ilmu Keguruan > Tadris Bahasa Inggris
Depositing User: 17203153114 Della Ayu Febrina
Date Deposited: 05 Aug 2019 02:10
Last Modified: 29 Mar 2020 12:22
URI: http://repo.uinsatu.ac.id/id/eprint/12430

Actions (login required)

View Item View Item